Logo-Migit-website
Cum-alegem-o-tema-pentru-website-2020

Cum alegem o tema pentru website?

Website-ul este un element esential in lansarea, dezvoltarea si succesul afacerii/brand-ului personal in mediul online. In prezent nu este suficient doar sa ne intrebam daca sa dezvoltam un website sau nu.

De fapt, se au in vedere aspecte mult mai complexe precum tipul de website ce trebuie construit in functie de obiectul activitatii si modalitatea de generare a veniturilor, compatibilitatea cu browserele existente, viteza de upload si, mai presus de toate, adaptabilitatea in functie de dispozitivul de pe care este accesat – mobile friendly/responsive.

Asadar, este necesar ca website-ul ce va reprezinta afacerea sau brand-ul personal sa fie revizuit frecvent si sa fie modernizat atat din punct de vedere vizual cat si tehnic.

De fapt, conform studiului de caz realizat de Gomez, 88% din potentialii clienti online nu se mai intorc pe un website dupa o experienta neplacuta.

Fie ca alegeti sa-l refaceti de la zero ori sa-l actualizati partial, una dintre cele mai bune modalitati de a dezvolta un website demn de prezent : ) este cu ajutorul temelor premium.

Va prezint mai jos o serie de argumente pro achizitionarii unei teme (cu referinta in mod deosebit la WordPress), criteriile in functie de care o alegem, alaturi de resurse utile si detalii privind bugetul necesar.

Raportul cost/calitate avantajos

Cele mai multe website-uri online functioneaza pe platforma CMS (Content Management System) numita WordPress.

Avand o comunitate extinsa de programatori ce contribuie la continua dezvoltare, actualizare si inovare a acesteia, WordPress este (poate) cea mai potrivita platforma pentru a dezvolta un website mic sau mediu (cu ceva aptitudini de programare se poate si unul mare), fie de tip blog, corporate, magazine online (cu ajutorul WooCommerce) etc.

In prezent mai mult de 34% dintre website-urile online folosesc WordPress. Versiunile download-abile le gasiti aici https://wordpress.org/download/releases/.

De ce WordPress? Pentru ca:

Este gratuita;
Este foarte versatila – poate sustine orice tip de website;
Este cel mai bun CMS de pe piata – permite administrarea fara a fi nevoie de cunostinte de codare;
Este rapida, optimizata si securizata (contrar unor opinii);
Este construita cu SEO (Search Engine Optimization) in minte.

Printre cele mai cunoscute branduri care folosesc WordPress se numara:

BBC America
Mercedes-Benz
Wired
The Rolling Stones
Beyonce
TED Blog
PlayStation Blog
The Walt Disney Company
Fortune Magazine

Asadar, avand o platforma precum WordPress, gratuita, adaptabila si versatila, se poate planifica dezvoltarea/refacerea unui website deosebit, care sa va reprezinte afacerea, organizatia sau brandul personal, nefiind limitati la un set restrans de caracteristici (features).

Alegand WordPress, tema premium pe care ati achizitiona-o, cu licenta standard (cea Exclusive, dupa cum veti vedea mai jos, presupune alt cost), poate fi pe cat de creativa doriti, la un pret de 80 de dolari, cu taxele incluse.

De ce o tema premium si nu una gratuita?

In functie de design-ul dorit, functionalitatile necesare si marimea & tipul website-ului, tema premium, aleasa corect, este mai bine codata (codul este de o calitate superioara), vine cu suport tehnic ce poate fi extins contra cost, are o documentatie completa si este mereu actualizata si imbunatatita.

De asemenea, o tema premium are mai multe optiuni si functionalitati, este usor personalizabila, include in mod gratuit toate actualizarile viitoare si poate avea un design original.

Criteriile in functie de care alegem tema premium

Functionalitati si Design

Inainte de a achizitiona o tema este necesar sa treceti in revista ceea ce doriti sa faca website-ul si felul in care vreti sa arate.

Daca este de tip blog trebuie sa aveti in vedere ce continut veti publica, daca sunt multe imagini sau video-uri. De asemenea, tipul de font si asezarea textului in pagina sunt printre lucrurile importante pentru un blog.

Pentru un website ce vrea sa vanda online, in mod evident, e nevoie sa se tina cont de caracteristicile specifice unui magazin online: afisarea produselor, vizualizarea imaginilor, campul pentru pret, review-uri etc.

Privind design-ul, libertatea de exprimare este aproape nemarginita insa si aici e bine sa se ia in calcul o serie de criterii UX (User Experience – se refera la fiecare element ce creeaza experienta vizitatorului online, felul in care il face sa se simta si usurinta cu care obtine ceea ce cauta) menite sa faciliteze navigarea si sa retina atentia.

In prezent, studiile arata ca un vizitator se hotaraste in maximum 8 secunde daca ramane pe website sau nu, iar decizia este afectata in mare masura de forma de ansamblu (care, de altfel, trebuie sa fie unitara) compusa din toate elemente incluse: text, butoane, elemente grafice, poze, spatii etc.

Design Mobile Friendly/Responsive

Mai bine de 50% din traficul pe Internet este generat de dispozitivele mobile.

Din ce in ce mai multi oameni navigheaza, cerceteaza, cumpara si interactioneaza pe Internet folosind telefonul mobil, astfel ca primul criteriu pe care o tema premium trebuie sa-l indeplineasca este sa fie mobile friendly/responsive.

Aici puteti verifica adaptabilitatea unui website https://search.google.com/test/mobile-friendly.

Compatibilitatea cu cele mai folosite browsere

Calitatea experientei vizitatorului este dictata in prima instanta de accesibilitate. Aceasta din urma exista sau nu daca website-ul se poate incarca complet pe un browser sau nu.

O tema premium vine ca un full-package si este construita tinand cont de felul in care fiecare browser functioneaza, asigurandu-se ca nu interfereaza cu protocolul de transfer.

Inca de acum 2 ani, incepand cu cel mai utilizat (Google Chrome), toate browserele solicita tipul de protocol securizat (https), obtinut prin certificatele SSL dedicate. Daca un website nu are un astfel de certificate instalat, poate fi clasificat ca inaccesibil.

Certificatul SSL standard, pentru 1 domeniu, poate costa si doar 14 euro + TVA/anhttps://www.xservers.ro/certificate-ssl.php.

Asadar, asigurati-va ca autorul temei aleasa specifica in mod clar ca este compatibila cu ultimele versiuni de IE (Internet Explorer), Firefox, Safari, Opera, Chrome si Edge.

Data crearii temei si ultimul update implementat

2 alte criterii esentiale in alegerea unei teme premium sunt data crearii acesteia si data celei mai recente actualizari.

Daca tema a fost creata recent (in ultimele maximum 6 luni) indica, de regula, ca nu are multe actualizari implementate, astfel ca multe bug-uri sunt inca nedescoperite si achizitionand o tema “prea” noua veti fi printre cei care o si testeaza (acest aspect nu exclude totusi faptul ca o tema nou lansata nu poate fi complet functionala si fara bug-uri suparatoare de la bun inceput).

Totodata, data ultimei actualizari si lista de chestiuni incluse in aceasta (de regula changelog-ul este afisat in pagina cu detalii despre tema) indica cat de activ este autorul temei, putand astfel sa va dati seama cat de implicat in modernizarea temei va fi pe viitor.

Si da, va doriti un autor care nu va abandona tema. Daca se intampla acest lucru, tema nu va putea sa tina pasul cu standardele tehnologice specifice, devenind astfel inoperabila si intr-un final complet nefunctionala.

Ideale sunt o data a crearii/lansarii mai veche de 1 an si o data a ultimei actualizari cat mai recenta (minim 1 luni fata de momentul achizitionarii).

Popularitatea, Review-urile si Comentariile

Un alt indiciu ca o tema premium este una buna este numarul de vanzari.

Cu cat este mai mare inseamna ca a fost testata de multi utilizatori. Un numar semnificativ dintre acestia din urma semnaleaza astfel diverse probleme, bug-uri si chiar propun noi functionalitati, facilitand astfel autorului rezolvarea lor si imbunatatirea temei cu fiecare versiune disponibila.

Comentariile ce sunt publice pot servi ca un excelent forum cu multe Intrebari si Raspunsuri, oferindu-va astfel posibilitatea sa va documentati mai aprofundat, afland punctele slabe ale temei, daca este compatibila cu anumite module de care ati avea nevoie, ce bug-uri ar mai avea etc.

Tot sectiunea de comentarii indica cat de folositor poate fi suportul tehnic oferit de autor. Puteti observa cat timp ii ia sa posteze raspunsuri la intrebarile celor interesati si cat de detaliate sunt.

Tipul de editor

Cele mai recente versiuni de WordPress vin cu propriul editor – Gutenberg, acesta fiind o interfata isteata si versatila de construire si editare a unei pagini web: text, imagini, butoane, iconite, liste etc.

Totusi, desi editorul Gutenberg este foarte util, poate prezenta dificultati in operare tocmai prin nefamiliaritatea pe care o prezinta in prima faza, necesitand ceva timp de studiu al unor tutoriale privind felul in care functioneaza.

Pentru a salva timp, 2 dintre cele mai intuitive module de construire si editare, de tip drag-and-drop, optimizate si prietenoase sunt WPBakery si Visual Composer.

Aceste module nu necesita abilitati de programare, insa este util totusi sa aveti un know-how minimal despre HTML si Shortcodes.

Prin urmare, verificati si tipul de editor cu care tema premium dorita, vine.

Alte module integrate si compatibilitatea generala

Exista multe alte module cu care o tema poate fi “inzestrata” si de regula acest aspect indica ca exista o compatibilitate ridicata la nivel general, care la randu-i indica ca pe viitor puteti instala cu usurinta si alte module ce vor fi necesare, precum unul de crearea a versiunilor website-ului in alte limbi sau un chat box.

Printre cele mai utile module pe care o tema premium le poate avea in pachet sunt:

  • cel pentru e-commerce (de regula WooCommerce intrucat este creat in mod deosebit pentru WordPress),
  • cel pentru facilitarea inscrierii la Newsletter (de regula Mailchimp),
  • cel pentru crearea versiunilor website-ului in alte limbi (cel mai popular este WPML-ul insa personal am folosit cu succes Polylang),
  • cel pentru crearea unor formulare de contact personalizate,
  • cel pentru crearea paginii ce anunta vizitatorul ca website-ul foloseste modulul Cookies.

Totodata este bine sa aflati cu ce versiuni de WordPress este compatibila. Pe masura ce WordPress este actualizat si imbunatatit, versiunile vechi ale platformei devin nesustenabile, comportand astfel riscuri ridicate de securitate.

Alte aspecte de luat in calcul

Tipul de licenta

Este bine de retinut ca pana la urma este o tema premium cu licenta standard la un pret de pana la 100 de dolari (taxe incluse) si oricat de atragatoare din punct de vedere vizual si bine optimizata ar fi, este totusi un pachet predefinit de elemente ce o alcatuiesc. Modificarea acestora necesita cunostinte de cod.

Licenta exclusiva are un cost ce porneste de la 3000 de dolari (fara taxe), iar suportul tehnic de la 800 dolari pentru 12 luni.

Hosting-ul/Serviciul de gazduire web

Un website functioneaza la parametrii doriti daca are si resursele necesare: hosting personalizat si adaptat WordPress, suficient RAM (recomand minimum 1 GB), suficient spatiu pe disc, posibilitatea de a actualiza si versiunile PHP si MySQL etc.

Asadar alegerea unui furnizor de servicii de gazduire web este un pas important. Va recomand sa fie unul care ofera si suport 24/24.

Personal lucrez cu www.xservers.ro de multi ani si, pe langa serviciile calitative si preturile accesibile, suportul tehnic este excelent, putand rezolva diverse probleme si la 3 dimineata. : )

Retina ready, grafice Ultra-High Resolution si iconite pentru retelele de socializare

Retina ready (222 DPI) indica calitatea imaginilor si a iconitelor pe care tema le suporta. Este important ca imaginile folosite in personalizarea temei (daca vreti sa le schimbati ori daca tema nu vine si cu imaginile prezentate in demo) sa fie calitative pentru a se vedea nepixelate ori blurate pe dispozitivele mobile.

Va recomand www.pexels.com si www.pixabay.com pentru a descarca imagini calitative cu permisiunea de a le folosi gratuit.

De asemenea, in era retelelor de socializare, este necesar sa avem integrate, in website, legaturile cu paginile de Facebook, LinkedIn, Instagram si altele.

Campul de cautare si harta dinamica

Daca detineti sau dezvoltati un website cu informatie densa sau un magazin online este util sa va orientati dupa o tema care are si campul de cautare avansata.

Harta dinamica, gasita de regula in pagina Contact, trebuie sa fie usor de accesat si de preluat de aplicatiile de navigare precum Google Maps.

Linie-roz

Acestea sunt printre cele mai importante criterii in functie de care puteti alege si achizitiona o tema premium. Este indicat sa va documentati cat puteti de aprofundat si sa puneti intrebari inainte de achizitie.

In mod evident, fiind totusi o tema cu template-uri predefinite, aceasta va trebui personalizata conform continutului propriu si aici, intr-adevar, este nevoie de cunostinte privind platforma WordPress (instalare, securizare si administrare), privind modulele de creare si editare a paginior web, privind instalarea si personalizare temei samd, chestiuni care, desigur, solicita multa rabdare si ceva timp investit.

Pentru alte informatii privind acest subiect ma puteti contact la contact@migitconsultancy.ro.

Linie-roz

Buget estimat pentru dezvoltarea/schimbarea unui website folosind o tema premium:

  • serviciu gazduire web calitativ – 15 euro + TVA/luna;
  • certificat SSL pentru 1 domeniu – 14 euro +TVA/an;
  • tema premium – intre 80 dolari si 100 dolari (taxe incluse);
  • personalizare cu ajutorului unui specialist WordPress – intre 30 euro si 45 euro/h (variaza numarul de ore in functie de complexitatea website-ului, insa, spre exemplu, pentru un website simplu, cu maximum 20 pagini web, timpul necesar poate fi intre 10 si 15 h, in functie si de calitatea lucrului si nivelul profesional al editorului).

Linie-roz

Link-uri utile:

 

Foto credit www.pexels.com

Linie-roz

Abonare-Newsletter-Migit-Consultancy-website-2020

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.